Planetární síť

V diskusi vylepšení na farmě jsem našel velmi zajímavý návrh. Ten je ovšem také dosti složitý a má zásadní dopad na styl hry. Přesto se mě dost líbí na to, abych mu věnoval dostatek času a provedl ho.

Nyní sem zkopíruji pár zajímavých příspěvků, které tento návrh vystihují a upřesňují. K tomuto návrhu je zde otevřena diskuse a budu rád, když se k němu vyjádříte a doplníto ho. Koncem prázdnin z toho všeho pak vytvořím ucelený návrh změny upravený dle technických možností kódů hry a ještě během podzimu by mohl být zrealizovaný (pokud se zde nesetká s větším odporem - pak by musely ještě existovat ankety).

Jednotlivé návrhy

12.7.2010 14:02    Baron X (Nekroni)    smazat, reagovat    ID 5 / 130

Problém NaRu je pořád stejný. Vytvořilo se několik stabilních uskupení s tradičními hráči a ta si vojensky a politicky rozdělila vliv. Hned zkraje věku jsou eliminovány všechny slabší celky a pak se dohrává.

Ochrana mocností a počtem planet funguje jenom částečně, protože silná nadace si může dovolit nechat pár svých hráčů mocností a počtem planet v pozici, kdy může na slabé nadace, imperátory a SO. Odveta nepřipadá v úvahu, protože silní hráči své slabé snadno ubrání. Výsledkem je, že se o odvetu už nikdo ani nepokusí a buď rezignuje na věk nebo na celou hru.
Možnost skočit s armádou prakticky kamkoliv vlastně znamená, že na mapě neexistuje bezpečné místo. Jakákoliv obrana prostě nemá strategickou hloubku. Pro válčení je to skvělé, pro rovnováhu je to špatně.

Pokud chceme tohle změnit, musíme omezit vzdálenost, na kterou může od vlastních planet operovat armáda a musíme i výrazně omezit možnost získávat nebo držet planety odtržené od vlastního teritoria.

Představa je taková:

  • planety musí být součástí sítě propojené s domovskou planetou
  • maximální vzdálenost planety od sítě je 24 hodin, aby ještě byla součástí sítě
  • planety mimo hlavní síť mají snížený (záporný) obranný bonus a snížené kapacity
  • na planety mimo síť nelze posílat jednotky přes TP, HB a MB
  • jednotky posílané na větší vzdálenost než 24 hodin letu od nejbližší planety sítě lze poslat jenom na vlastní planetu nebo k obraně planet vlastní nadace/impéria
  • velikost mapy se zvětší na 10-12 dní letu

Otázka je, jestli tak rozsáhlá změna bude technicky realizovatelná a zda to pak bude ještě NaR. Při současném počtu aktivních hráčů ale spějeme do situace, kdy silní vyhladí slabé a pak o hru ztratí sami zájem, možná je čas uvažovat o alternativách.

12.7.2010 14:26    AbramsF (Whoové)    ID 5 / 131

Souhlasím s Baronem, zejména s jeho popisem o stabilních uskupeních a eliminaci slabších ...
K jeho dobrému nápadu se sítí navrhuji doplnil:

  • výkonnost TP, HB a MB odstupňovat dle vzdálenosti planet vysílací - přijímací limitně k nule u vzdálenosti cca 48 hodin letu
  • omezit možnost přesouvání fondů buď vůbec (zafixovat je na místo jejich vzniku) a nebo omezit jejich pohyb na rychlost běžné lodi
  • omezit délku jednotlivých skoků s planetou nekronem podle její velikosti
  • omezit počet jednotek útočících na planetu podle její velikosti, a dtto omezit max. počet bránících jednotek (neumím si představit, jak se na planetu průměru 3.000 km vejde 10.000.000 letadel (jen příklad)). Tento návrh je jen vzdálený nástřel.

12.7.2010 14:30    Balaor (Whoové)    ID 5 / 132

S tímhle bych jenom souhlasil, NaR v takovémto podobenství by mne bavila daleko více, konečně větší prostor ke strategii, jak jsi řekl, v současné době je prostě nemožné se efektivně bránit komukoli, když si k Tobě někdo skočí s fondem, v něm 2G a armádu dá nejlépe ještě krchovi, co si udělá přes 102% bonus na útok, pač už jeho nadace ani neví, co s VB.

Nechal bych udělat anketu a důrazně doporučil většině stávajících hráčů, se nad tímhle modelem zamyslet, byla by to velká změna, ale rozhodně ne špatná. Bylo by to fajn.

12.7.2010 15:28    Gregy (Strážci)    ID 5 / 136

Teoreticky by mohly být planety ve 3 stupních "dosahu".

  1. Ve vlastní síti
  2. V síti vlastní politiky (pokud není ve vlastní síti)
  3. Mimo síť

Jen bych upravil to, že se síť vytváří ze všech vlastních planet. Mohlo by být, že každá rasa může vytvářet planety "základny" a ty by tvořily onu síť. V základnu by se měnila běžná planeta, musela by být v dosahu od současné sítě a vládce by musel mít vždy určitý počet planet. Na novou základnu by bylo třeba 5 planet, na další 15, další 30, další 50, pak 75, pak 105,...

Základna by měla standartní bonus obrany. Nadace by byly motivovány si je hezky bránit. Pokud by byla dobyta, tak by muselo zřejmě dojít buď k přehodnocení sítě (protože na dobytou základnu může být napojeno více základen, které by ztratily kontakt s domovskou planetou) nebo by se na to nereagovalo (bylo by možné mít necelistvou síť), což by bylo podstatně jednodušší a zase tak velký problém to není. Aby nedoházelo k okamžitému dovytvoření základny, když bude mít vládce dostatek planet, tak vytvořit základnu jde minimálně 3 dny po ztracení jedné z nich.

Podle toho, v jakém dosahu by byly planety, by se určovaly bonusy útoku i obrany, těžba, kapacita, atd. Nejvýhodnější by samozřejmě byla vlastní síť (to by byla třeba úroveň současnosti), pak síť nadace (třeba postih 25% na války, těžba a kapacita stejná) a nevýhodná mimo síť (-50% na vše).

A aby se abramsF dočkal, tak mimo síť by byl značně omezen doskok s plackou třeba na 6 hodin. To by zabránilo i tahání placek z velké vzdálenosti na začátku věku.

Nicméně implementace toho všeho by byla asi na dlouho (asi dost dlouho). Ale nápad je to určitě dobrý.

Ještě by se mohlo dát, že na základnu půjde dát jen vyhlášená válka a nepůjde s ní skákat GO.

12.7.2010 18:22    AbramsF (Whoové)   ID 5 / 155

A ještě aby nezapadla myšlenka zrušení stěhování fondů. Měly by mít buď fixní polohu a nebo jen pomalu stěhovatelnou.

12.7.2010 18:27    Gregy (Strážci)    ID 5 / 157

Mohl by se přesouvat třeba jen na "základnu".

Tagy

Komentáře

Nápad je to velmi zajímavý. Zajímavý pro staré hráče, kteří touží po změně. Já si nemyslím, že NaR by se měl dělat složitějším. Naopak bych ho trochu zjednodušil. NaR má jako hra velký potenciál, ale těžko ho promění, jestliže se bude dělat složitějším než je dnes.
Přiznejme si, že už dneska je velmi těžké vysvětlit průměrnému nováčkovi o co přesně ve hře jde, co má dělat, jak se válčí atd. Teď si představte, kdyby tu existovala jakási planetární síť, proměnlivé časy doskoku planet, proměnlivé bonusy obrany planety, proměnlivé časy stěhování fondu, proměnlivá kapacita HB i TP, na všechno milion nových vzorců... K čemu by to bylo? Já osobně bych pro tu změnu byl, přijde mi to velmi zajímavé, ale z pozice člověka, který doufá, že se NaR někdy otevře pro širší skupinu lidí než dnes (jestli se tomu dá ještě říkat tak megalomansky - skupina), nemohu souhlasit a jako odpověď na výzvu k podpoře, vyzývám současné hráče, aby se proti tomu postavili.

Obrázek uživatele Gregy

Souhlasím, že v současné podobě to je "těžko stravitelné", k jednotlivým návrhům, už jsem vepsal několik poznámek.

Nejzásadnější problém vidím v tom, že se vše přepočítává na přesnou vzdálenost od každé základny, a že současný návrh žádným způsobem nezohledňuje původní myšlenku - aby bylo nějaké místo bezpečné (nebo alespoň více bezpečné).

Jen dodám malý předpoklad a to, aby se na mapě nějakým způsobem zobrazoval dosah jednotlivých základen (kruhy na pozadí). Dny, kdy jsem si na papíry vedle psal informace k NaR jsou už doufám pryč. :-)

Trochu OT:
Zároveň by tuto změnu měla doprovázet (nebo i předcházet) změna, která by už konečně zamezila cestování sdružení mezi nadacemi (alespoň ten den nebo klidně i více).

1) Sdružení nejde vyhodit z nadace po X dnů od přijetí a zároveň nikdo z toho sdruení nemůže být po X dnů vyhozen.
2) Sdružení nemůže po X dnů od opuštění nadace vstoupit do jiné nadace, ani ji založit. Ani nikdo ze sdružení nemůže po X dnů opustit sdružení.

Poznámka: Pokud by bylo X = 1, pak by všechny tyto operace byly ekvivalentní se změnou politiky (nemožnost změny politiky po 24 hodin od předchozí změny). Asi by se i rovnou udělalo, že sdružení nemůže okamžitě vytvořit nadaci a impérátor se nemůže okamžitě stát guvernérem, aby odpadly i výjimky. A když už jsem se tak rozepsal, tak tlačítko "opustit impérium" by také nebylo od věci. :-)

Ano, ty změny by tomu měly předcházet. Stejně tak si myslím, že by tomu mělo předcházet vytvoření nováčkovského serveru. Už jsem ten návrh jednou psal někam na diskusi.

Vytvořil bych server pro nováčky, vstup do něj by byl omezený stářím ve hře (popř. titulem), v něm by mohli plně hrát jen hráči mladší 150 dní (umožnění odehrát dva věky) a hráči starší 150 dní by se museli držet jen na SO, přičemž by měli výrazně omezené možnosti (a myslím tím opravdu výrazně). Z hráčů starších 150 dní by si mohli vybrat do nadace jednoho (také by měl omezené možnosti - třeba omezené opatrování a útok), který by je mohl učit a vést. Sloužilo by to jako farma v NHL, nadace na normálním serveru by si odtud mohli vybírat nadějné nováčky (popř. je tam poslat a naučit je to). Také by se tím mohl dát větší smysl funkci "učitel". Myslím si, že je důležité, aby nováčci začínali na svém vlastním serveru, protože i když můžou založit nějaká školní sdružení na klasickém serveru, tak ekonomika velkých nadací strhává jejich ekonomiku a prostě s nimi i s cenami hází jak chce. Touhle změnou by nováčci získali možnost utvořit si vlastní fungující nadaci, trochu jí rozjet, uvědomit si jak tu funguje ekonomika a hlavně přežít déle, než prvních pár dní. Tahle změna by podle mě stála za provedení a myslím si, že by nemusela být tak těžká a rozhodně by nezasahovala tak zásadně do chodu hry (kdyby ano, tak si myslím, že jen kladně).

Obrázek uživatele Cole

ok, problém je, že numím vymyslet nic jednoduše :-) ale v diskusích se objevují návrhy na zjednodušení a tak výsledek se nakonec zjednodušší, jak jen to bude možné

já si myslím že naopak čím složitější systém se teď udělá, tím déle potrvá než se ustanoví "nejvýhodnější" postup a hra se stane opět jednotvárnou. Jen ať se to všechno stane alchymií a i ti co teď mají zaručené postupy jak vyhrát, musí zapojit mozky a vymyslet něco nového.

Obrázek uživatele Gregy

A kolik nových lidí odhaduješ, že takovou hru bude hrát? Staří prostě časem vymřou, ale noví nepřijdou.

Já jen vím že když se online hra zjednodušuje, zažije obrovský příval lidí. Avšak ty to kvůli trivialitě po nějaké době přestane bavit a nastane velký odliv, který vezme sebou i část současného hráčského jádra.
Viděl jsem to už na jedné online hře, která se ze stovek hráčů vyhoupla na tisíce a teď už jen pomalu padá a padá.

Já osobně hraji NaR protože je složitý tak jak je a každou další komplikaci a zesložitění přijmu velmi rád.

Obrázek uživatele Cole

Tak to bysme si rozuměli - taky mám radši složitý záležitosti a ne jednoduchý, ale i tak je NaR dost složitá a bude ještě složitější ikdyž se nový změny provedou co nejjednodušeji.

Obrázek uživatele Gregy

A myslíš, že po těchto změnách bude mít hra jednodušší princip?

TOPlist